سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنچه در جذب جوانان به مساجد حائز اهمیت است، شناخت روحیات جوانان و سنجش نیاز‌های آنها است. برنامه‌ریزان فرهنگی به ویژه در حوزه فرهنگ دینی باید به تناسب شرایط محلی هراستان روحیات جوانان را بشناسند.

 

ماه رمضان ماه خداوند، ماه نزول قرآن و از شریف‌ترین ماه‌های سال است. در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود و عبادت در شب قدر بهتر از عبادت هزار ماه است. قدر دانستن ماه رمضان و کسب معرفت حقیقی نسبت به خدا از فیوضاتی است که اگر شامل حال بنده ای شود، او اهل این ماه است. روزه داری و رعایت اصول و شرایط مهمانی موقعی فایده های بسیاری دارد، که دوری از رذایل اخلاقی و ترک معصیت را به همراه داشته است.

یکی از برکات ماه مبارک رمضان، حضور در مساجد و توبه و استغفار است. حضور در مسجد و مانوس شدن با قرآن در بسیاری از روایات سفارش شده است.خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: در آن (مسجد) مردانی حضور می یابند، که دوست دارند، پاک گردند و خداوند پاکان را دوست می دارد. ماه پر فیض و برکت رمضان بهترین فرصت برای حضور در این مکان مقدس و بهره گیری از جنبه های عبادی این ماه است. در این یادداشت بر آن شدیم تا بخشی از برکات و جنبه های عبادی و معنوی حضور در مسجد را بیان کنیم تا در این ماه پر خیر و برکت بهره گیری مطلوبی از حضور در مسجد ببریم.

 مسجد محل عبادت خدا و مهمترین پایگاه مسلمانان است، دین مقدس اسلام برای مساجد احترام خاصی قائل شده و به مسلمانان دستور داده است که هرگاه به مسجد می روند با طهارت باشند و پاکیزه ترین لباس خود را بپوشند و خود را تمیز و خوشبو کنند، حضور در مسجد عبادت است و شرکت در نماز جماعت ثواب و فضیلت فراوان دارد تا جایی که اگر تعداد مامومین به ده نفر برسد، جز خدا هیچ کس ثواب آن را نمی داند.

 یکی از مکان‌هایی که می‌تواند شخصیت جوان را مطابق آموزه‌های دینی بارور کند و روح خداجویی و عدالت‌خواهی را در اعماق وجود آنان ریشه‌دار سازد مسجد است که کانون انسان‌سازی به شمار می رود. پس لازم است راهکارهای جذب جوانان و هدایت آنان به مساجد شناسایی شود و مورد اهتمام قرار گیرد تا رفته رفته زمینه‌های حضور فعال‌تر جوانان در مساجد فراهم شود.

 

ادامه مطلب...

نوشته شده در  جمعه 90/5/28  توسط به گفته مقام معظم رهبری:سید شهیدان اهل قلم،شهید سید مرتضی آوینی  |  نظر


رمضان ماه بندگی

 

 


نوشته شده در  چهارشنبه 90/5/19  توسط به گفته مقام معظم رهبری:سید شهیدان اهل قلم،شهید سید مرتضی آوینی  |  نظر