سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به گزارش خبرنگارافتخاری کانون، تنی چند ازاعضاء کانون شهید آوینی به همراه 6 نفر دیگراز سایر شهرهای استان در دوره های آموزشی عکاسی، نشریات تجربی و فیلمنامه نویسی  شرکت کردند.

این دوره ها در تاریخ های 22،21 و 23 اسفند ماه با حضور استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، قم ، خوزستان، سیستان وبلوچستان،هرمزگان در تهران برگزار گردید که شرکت کنندگان کانون از کیفیت بالای این دوره خبر دادند.

لازم به ذکر است که ما بقی استان ها قبل از این دوره حضور یافته بودند.

 


نوشته شده در  سه شنبه 89/12/24  توسط به گفته مقام معظم رهبری:سید شهیدان اهل قلم،شهید سید مرتضی آوینی  |  نظر


gurq51r9rkt1lntqsu3i.jpgبه گزارش خبرنگارکانون، در 19 اسفندماه مراسمی به مناسبت سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد  در محل سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت استان با حضور مدیر مسئولان کانون ها وهمچنین امامان جماعت مساجد ساعت 10صبح برگزار گردید.

ریز برنامه های این مراسم به شرح ذیل می باشد:

1-قرائت قران کریم  2-سخنرانی مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان،حجت الاسلام بابازاده  3-سخنرانی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت الاسلام کریمی  4-سخنرانی نماینده مجلس شورای اسلامی، آقای قاضی پور  5-اجرای گروه سرود شهرستان خوی  6-سخنرانی ریاست صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی  7-قرعه کشی عتبات عالیات برای 9 نفر از مدیرمسئولان حاضر در جلسه  8-انتخاب مدیرمسئولانه نمونه و فعالین فرهنگی استان     9-اقامه نماز ظهر و صرف ناهار

ghmiwklqtaxyp3cuyai.jpg

لازم به یادآوری است که مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید آوینی خوی ،مهندس یوسف ضیافتی به عنوان  یکی از مدیر مسئولان نمونه استان و فعال فرهگی شناخته شد. 

  


نوشته شده در  سه شنبه 89/12/24  توسط به گفته مقام معظم رهبری:سید شهیدان اهل قلم،شهید سید مرتضی آوینی  |  نظر


یکی از مسائل مهمی که با رجوع به قرآن و نهج البلاغه می تواند مورد توجه و بررسی قرار گیرد،مسأله فتنه و چگونگی مواجهه با آن و شناخت چهره واقعی فتنه گران می باشد.ما باید از رهنمودهای آخرین کتاب آسمانی و همچنین هدایت امامان معصوم(ع)،مخصوصاً امام علی(ع) که بخش زیادی از زندگانی سیاسی خود را در ستیز با فتنه گران،سپری کرده، کمال استفاده را داشته باشیم.چنانچه در حدیث است: "اذا التبست علیکم الفتن فعلیکم بالقرآن" (( هنگامی که فتنه ها به شما روی آورد به قرآن مراجعه کنید))

 

دوران امیرالمومنین علی(ع) یکی از دوران مثال زدنی و عبرت آموز تاریخ سیاسی اسلام برای مواجهه شدن جامعه اسلامی با فتنه های سنگین و شکننده است.از این منظر شباهت هایی را میان رفتار برخی خواص و نخبگان در دوران امیر المومنین(ع) و دوران کنونی انقلاب اسلامی می توان یافت. 

 

زمینه ها و ریشه های ظهور فتنه گران

 

فتنه در مراحل ابتدایی خود به صورت نامشهود و در خفا شکل میگیرد اما در مراحل بعدی آشکارا و بی پرده رخ عیان می کند و آثار و تبعات مذموم خود را در اجتماع ظاهر می نماید.بی گمان تا زمینه هایی فراهم نشود، آتش فتنه در جامعه ای روشن نمی گردد. این زمینه ها عبارتند از:

 

*نا آگاهی مردم

 

*غفلت از دشمن

 

*سطحی نگری

 

*دور شدن از خط ولایت

 

*پیروی از هوای نفس

 

*ضعف بنیه ایمانی و اعتقادی

 

*عدم تفکیک حق از باطل

 

*تفرقه و اختلاف

 

*خلل در رابطه امت و حاکمان

 

*شایعه پراکنی

 

*ولایت گریزی

 

انشاءالله در قسمت دوم به مطالب زیر اشاره خواهد شد:

 

*شیوه های مبارزه با فتنه گران

 

*راه های خروج از فتنه

 

*تقویت بصیرت سیاسی

 

*شناخت مراکز فتنه و افشای اهداف آنها


نوشته شده در  دوشنبه 89/12/2  توسط به گفته مقام معظم رهبری:سید شهیدان اهل قلم،شهید سید مرتضی آوینی  |  نظر