سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به گزارش خبرنگار کانون، مراسم اعتکاف دانش آموزی به همت کانون فرهنگی هنری شهید آوینی برای اولین بار در سطح شهرستان خوی برگزار گردید.

مراسم اعتکاف دانش آموزی با 160 نفر از دانش آموزان سطح شهر به همت کانون شهید آوینی و با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان خوی برای اولین بار در مسجد امام خمینی (ره) برگزار گردید.

این مراسم با برگزاری برنامه افتتاحیه در روز چهارشنبه90/3/25 ساعت 10 شب شروع و بعد از 3 شبانه روز خواندن دعا،نیایش و اعمال مخصوص هر روز و همچنین اعمال عم داوود سرانجام در روز شنبه بعد از صرف افطاری برنامه اختتامیه با حضور مسئول محترم تبلیغات اسلامی برگزار گردید.

لازم به ذکر است که در آخر مراسم به هر نفر از معتکفین گرامی یک بسته فرهنگی که از طرف کانون و مسجد تهیه شده بود، اهدا گردید.


نوشته شده در  سه شنبه 90/3/31  توسط به گفته مقام معظم رهبری:سید شهیدان اهل قلم،شهید سید مرتضی آوینی  |  نظر


ماه رجب

ماه رجب و ماههاى شعبان و رمضان، از ماههاى بسیار پرفضیلت است، و از تعبیرات بعضى از روایات برمى آید که ماه رجب در میان این سه ماه، امتیاز خاصّى دارد، تا آن جا که ماه رجب «ماه خدا» نامیده شده و ماه شعبان «ماه پیامبر» و ماه مبارک رمضان «ماه امّت»!
ماه رجب یکى از ماههاى حرام است که آغاز و ادامه جنگ در آن، با دشمنان اسلام حرام مى باشد (مگر جنگ دفاعى)، و جنایات نیز در این ماهها (ماههاى حرام)، دیه سنگین ترى دارد.

رجب ماه خدا
پیغمبراکرم(صلى الله علیه وآله) ماه رجب را «ماه اَصَبّ» نامیده است، زیرا رحمت خدا در این ماه بر امّت فرو مى ریزد.
این ماه آمیخته است با یاد پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) (به مناسبت مبعث در بیست و هفتم ماه) و یاد امیر مؤمنان(علیه السلام) (به مناسبت میلاد مبارک آن حضرت در سیزدهم ماه) و خاطره شهادت موسى بن جعفر(علیه السلام) (در بیست و پنجم ماه) و روزهاى مهمّ تاریخى دیگر; و از این نظر یکى از ماههاى بسیار پرخاطره اسلامى است.



نوشته شده در  شنبه 90/3/14  توسط به گفته مقام معظم رهبری:سید شهیدان اهل قلم،شهید سید مرتضی آوینی  |  نظر


به مناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی مراسمی در مسجد حضرت امام خمینی(ره) برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار کانون، روز پنج شنبه 90/3/12 مراسم شبی با امام (ره) به همت کانون فرهنگی هنری شهید آوینی و با همکاری پایگاه مقاومت بسیج شهید آوینی،هیأت امنای مسجد و سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان خوی در مسجد حضرت امام خمینی(ره) برگزار گردید.

این مراسم بعد از نماز مغرب و عشاء با پذیرایی آش نذری از میهمانان شروع و با قرائت قرآن کریم ادامه یافت.

سپس مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) کربلائی هادی حائری به مدیحه ثرایی در وصف آن امام همام پرداختند.

در ادامه نیز امام جمعه محترم و فاضل شهرستان خوی حاج آقا شکوری به ایراد سخنرانی در موضوعات مختلف از جمله: سیره زندگانی امام خمینی ، جریانات انحرافی کشور و مسائل داخلی شهر پرداختند.

در پایان نیز به قید قرعه به 10 نفر از شرکت کنندگان در مسابقه کارت هدیه بانکی اهدا گردید.


نوشته شده در  شنبه 90/3/14  توسط به گفته مقام معظم رهبری:سید شهیدان اهل قلم،شهید سید مرتضی آوینی  |  نظر


به گزارش خبرنگار کانون، روز پنجشنبه مراسم اختتامیه مسابقه کتابخوانی برترین بانوی جهان برگزار گردید.

این مراسم بعد از نماز مغرب با مداحی کربلایی  حسن صابرنیا آغاز و در ادامه استاد محترم دانشگاه، دکتر سید تقی کبیری به ایراد سخنرانی پرداختند. در ادامه مسئول کانون برادر یوسف ضیافتی توضیحاتی راجع مسابقه بیان نمودند. در پایان نیز به 5 نفر از شرکت کنندگان به قید فرعه جوایز نقدی اهدا گردید. 

لازم به ذکر است که به 10 نفر از شرکت کنندگان نیز توسط ریاست محترم شورای شهر شهرستان خوی جوایزی به رسم یاد بود اهداء  گردید.


نوشته شده در  شنبه 90/3/7  توسط به گفته مقام معظم رهبری:سید شهیدان اهل قلم،شهید سید مرتضی آوینی  |  نظر