سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سه دهه پیش در روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی، بنا به دستور امام خمینی(ره)، جوانان غیور و انقلابی ایران اسلامی گرد هم جمع شدند و نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پیریزی کردند و با فرمان حضرت امام(ره) در دوم اردیبهشت سال 1358 به شورای انقلاب اسلامی، رسما گامی اساسی در تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت سازماندهی این نهاد برداشته شد. با گذشت ای سال از تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بررسی عملکرد این نهاد انقلابی و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن، تأثیر بسزایی در پویایی و تقویت آن در سالهای آینده دارد. از اینرو به نزد سردار سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی، فرمانده سابق سپاه پاسداران رفتیم تا در مورد عملکرد وی به گفتوگو بنشینیم. سردار صفوی در تاریخ 19/6/1376 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان دومین فرمانده سپاه انتخاب شد و رهبری طی حکمی با تأکید به اینکه "دوران دفاع مقدس یکسره دوران فداکاریهای شماست "، پس از گذشت یک سال، فرماندهی سپاه پاسداران را به فرمانده بعدی واگذار کردند. سردار صفوی در ابتدای مصاحبه تأکید کرد که وی را دکتر خطاب نکنیم و ترجیحش این است که برادر رحیم صدایش کنیم، زیرا برایش دلچسب‌تر است و اساسا خود را سربازی برای خدمت به دین و رهبری می داند.

شما در دوره‎ای بسیار مهم از تاریخ ایران فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‎عهده داشته‎اید و تاکنون نیز در این خصوص به صورت تفصیلی سخن نگفته‎اید، به‎عنوان اولین سئوال بفرمایید که پیشنهاد فرماندهی سپاه به شما در چه تاریخی از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفت و طی چه مراحلی حکم فرماندهی را دریافت نمودید؟

در نیمه دوم شهریورماه 1376 حضرت آقا بنده را احضار کردند و فرمودند: "به این تصمیم رسیده‎ام که شما را به فرماندهی کل سپاه منصوب کنم. " بنده پس از اطلاع از تصمیم مقام معظم رهبری، در این رابطه چند خواهش از ایشان کردم‎‏‎؛ گفتم قبول این مسئولیت بار سنگینی است که بر دوشم گذاشته می‎شود و باید در این راستا ما را دعا کنید و در کنار این درخواست چیز دیگری نیز خواستم که در این‎جا نمی‎توانم بیان کنم. پس از درخواست بنده، حضرت آقا با لحن محبت‎آمیز همیشگی خود فرمودند که قبل از این من هر شب شما را به اسم دعا می‎کردم از این پس نیز شما را بیشتر دعا می‎کنم و پس از رد و بدل شدن این جملات تمام وجود بنده را احساسات فرا گرفت.

 


نوشته شده در  سه شنبه 88/10/22  توسط به گفته مقام معظم رهبری:سید شهیدان اهل قلم،شهید سید مرتضی آوینی  |  نظر



نوشته شده در  یکشنبه 88/10/20  توسط به گفته مقام معظم رهبری:سید شهیدان اهل قلم،شهید سید مرتضی آوینی  |  نظر


 














 


نوشته شده در  یکشنبه 88/10/20  توسط به گفته مقام معظم رهبری:سید شهیدان اهل قلم،شهید سید مرتضی آوینی  |  نظر