سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امام حسن عسگری (ع) در حدیثی علامت های (مومن) را پنج چیز شمرده اند : به جا آوردن پنجاه و یک رکعت نماز در شبانه روز که هفده رکعت آن نمازهای واجب و مابقی نوافل می باشد ، خواندن زیارت اربعین ، انگشتر در دست راست کردن ، پیشانی بر خاک نهادن در نماز و " بسم الله الرحمن الرحیم " را در نماز ، آشکارا گفتن .

شاخصه های کلی این زیارت پرمعنا را می توان در سه بخش اصلی خلاصه کرد :

1.      برشماری صفات والای امام (ع) که زائر به صورت شهادت دادن (گواهی) بیان می دارد .  بیان شهادت توسط شاهد در هر امری ، زمانی اهمیت دارد که شاهد ، عین موضوع را مشاهده کرده باشد و واژه شهادت تنها به همین معنی به کار می رود . با این توضیح ، معلوم می شود در این زیارتها از ما خواسته اند از مقام بیان صرف و دانستن خارج شویم و خود را به مقام شهود برسانیم و در حقیقت چشم دل ما باز شود و آنچه را نادیدنی است ، ببینیم .

2.      بیان صفات ظالمان و قاتلان امام (ع) و لعن به آنها

3.      قسمت پایانی زیارت که زائر ، به رجعت امام (ع) و تسلیم بودن خود در برابر ایشان و آمادگی یاری ایشان شهادت می دهد .

بسم الله الرحمن الرحیم

اَلسَّلامُ عَلى وَلِىِّ اللَّهِ وَ حَبیبِهِ؛ اَلسَّلامُ عَلى خَلیلِ اللَّهِ وَ نَجیبِهِ ؛ اَلسَّلامُ عَلى صَفِىِّ اللَّهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ

سلام بر ولى خدا و دوست او ، سلام بر خلیل خدا و بنده نجیب او ، سلام بر بنده برگزیده خدا و فرزند برگزیده‌اش

ادامه مطلب...

نوشته شده در  پنج شنبه 89/10/30  توسط به گفته مقام معظم رهبری:سید شهیدان اهل قلم،شهید سید مرتضی آوینی  |  نظر


محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور از فعالیت 700 هسته پژوهشی در کانون‌های مساجد سراسر کشور خبر داد و به خبرنگار شبستان گفت: برای گسترش و تعمیق ارزش‌های دینی امکان ایجاد هسته‌های پژوهشی را در 10 درصد کانون‌های مساجد فراهم کرده‌ایم.

وی افزود: با ایجاد هسته‌های آموزشی، آموزش افراد عضو هسته‌های پژوهشی را نیز برای اعضای کانون‌های مساجد شرکت کننده در هسته‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

جعفری بیان کرد: اعتبار 10 میلیارد ریالی به امر پژوهش کانون‌‌‌های مساجد اختصاص داده شده است. این اعتبار برای انجام آموزش هسته‌های پژوهشی، جمع‌آوری آثار، داوری، چاپ کتاب و بروشور چاپ آثار برگزیدگان هسته‌های پژوهشی در مجموع همه فعالیت‌های هسته‌های پژوهشی کانون‌های مساجد اختصاص داده شده است.

وی یادآور شد: دوره آموزشی ویژه هسته‌های پژوهشی با هدف آشنایی و تقویت فعالیت‌‌های هسته‌های پژوهشی و نیز روش تحقیق برگزار می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور ادامه داد: راه اندازی 325 کانون تخصصی در کشور، توسعه فعالیت های مساجد، اجرای طرح تلاوت نور در 25 هزار مسجد کشور و اهدای قرآن برای تقویت این طرح به مساجد و برگزاری کلاس های آموزشی قرآن از جمله برنامه های انجام شده در ستاد عالی است.

جعفری خاطرنشان کرد: ارتقای برنامه‌های آموزشی و پژوهشی، آموزش فعالیت‌های مجازی و ارتقای سطح آگاهی و بینش کانون‌ها و اثربخش بودن برنامه‌های آموزشی از جمله راهبردهای ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور است.


نوشته شده در  پنج شنبه 89/10/30  توسط به گفته مقام معظم رهبری:سید شهیدان اهل قلم،شهید سید مرتضی آوینی  |  نظر


 
نشست صمیمی با معاون فرهنگی ستاد عالی کانونهای مساجد کشور
نشست صمیمی با معاون فرهنگی ستاد عالی کانونهای مساجد کشور
نشست صمیمی با معاون فرهنگی ستاد عالی کانونهای مساجد کشور

نوشته شده در  سه شنبه 89/10/28  توسط به گفته مقام معظم رهبری:سید شهیدان اهل قلم،شهید سید مرتضی آوینی  |  نظر


به گزارش روابط عمومی کانون، این نمایشگاه به همت کانون فرهنگی هنری شهید آوینی خوی و با همکاری پایگاه بسیج شهید آوینی و همچنین هیأت امنا مسجد حضرت امام خمینی(ره) با محوریت فتنه سال 88 در کتابخانه مسجد به مدت یک هفته برای بازدید عموم علا قه مندان دایر می باشد.

نمایشگاه فرقان

نمایشگاه فرقان

نمایشگاه فرقان

ادامه مطلب...

نوشته شده در  چهارشنبه 89/10/22  توسط به گفته مقام معظم رهبری:سید شهیدان اهل قلم،شهید سید مرتضی آوینی  |  نظر


ششمین مرحله استانی قرآنی مدها متان آذربایجان غربیمرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان ، وی‍ژه منتخبین جوانان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار شد. ششمین دوره از این مسابقات روز پنج شنبه18 دیماه در مسجد جنرال ارومیه و با شرکت بیش از 87 نفر از منتخبین 152 کانون از سراسر استان اجراء شد . در این محفل نورانی اعضای کانون های مساجد آذربایجان غربی در 7 رشته و 9 بخش به رقابت پرداختند.

 آیین افتتاحیه این مسابقات با تلاوت آقای وکیلی قاری برجسته کشور آغاز و با سخنرانی حجت الاسلام بابازاده مسئول دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان غربی ادامه یافت. ایشان با ذکر حدیثی از امام صادق (ع) به تشریح جایگاه قاریان قرآن در روز قیامت نزد خدا پرداختند و قاریان قرآن را میهمانان عرش الهی خواندند . تشریح چگونگی مهیا ساختن مقدمات برپایی این مسابقات و نحوه اجرای مسابقات ، کیفیت داوری و اعزام منتخبین به مرحله سراسری که 27 بهمن ماه در استان هرمزگان برگزار خواهد شد ، بخشی از سخنان ایشان بود. ایشان در خاتمه با آرزوی موفقیت برای متسابقین را دراختیار هیئت محترم داوران قرار دادند تا مسابقات بصورت رسمی آغاز شود.

داوری این دوره از مسابقات برعهده آقایان صولتی ، وکیلی و ولیزاده بود.

پس از برپایی نمازجماعت و صرف نهار ، ادامه مسابقات با توجه به استقبال شرکت کنندگان این مسابقه معنوی ادامه یافت . و تا قبل از اذان مغرب و عشاء به اتمام رسید. .

اهدای جوایز نفرات منتخب آخرین برنامه این مراسم بود که این نفرات هدایای خود را از دست حجت الاسلام بابازاده مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان ، صولتی به نمایندگی از سوی داوران و آقای کیومرثی معاون فرهنگی و هنری مساجد استان دریافت نمودند. پذیرایی و دعای خیر برای جمیع حاملان قرآن خاتمه این مسابقات بود .

 

 

ششمین مرحله قرآنی مدها متان آذربایجان غربی

ششمین مرحله استانی قرآنی مدها متان آذربایجان غربی

 افتخار آفرینان شهرستان خوی در ششمین جشنواره قرآنی مرحله استانی مدها متان ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد

 

1-نفر اول رشته ترتیل قرآن کریم               برادر سجاد علیپور

2-نفر اول اذان                                    برادر رضا سلطانی

3-نفر دوم ابتهال                                 برادر سعید کوچری

4-نفر دوم رشته مفاهیم قرآن                 برادر ابراهیم نخعی 

5-نفر سوم رشته مفاهیم قرآن               برادر رضا سلطانی

6-نفر اول رشته مفاهیم نهج البلاغه        برادر افشین گرامی

7-نفر دوم رشته مفاهیم نهج البلاغه        برادر حسن زاهد

8- نفر سوم رشته مفاهیم نهج البلاغه      برادر حسن علی اکبرلو


نوشته شده در  یکشنبه 89/10/19  توسط به گفته مقام معظم رهبری:سید شهیدان اهل قلم،شهید سید مرتضی آوینی  |  نظر


به علت ایام امتحانات ساعات کار کتابخانه به شرح ذیل تغییر یافته :

 صبح ها از ساعت 8 الی اذان ظهر و بعداز ظهرها از ساعت 14 الی 23 شب

 

کتابخانه عمومی شهید آوینی خوی

 

کتابخانه عمومی شهید آوینی خوی

ادامه مطلب...

نوشته شده در  یکشنبه 89/10/19  توسط به گفته مقام معظم رهبری:سید شهیدان اهل قلم،شهید سید مرتضی آوینی  |  نظر


بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب محسن قرائتى فرزند علینقى، در سال 1324 هجرى در کاشان بدنیا آمدم. مرحوم جدم، در زمان رضاخان که با تمام قدرت با اسلام و مظاهر آن مبارزه مى‏شد، جلسات قرآن را در خانه‏ هاى مردم کاشان تشکیل مى‏داد و بخشى از عمر خود را در این راه صرف نمود. لذا فامیل ما قرائتى شد. پس از او، مرحوم پدرم با تشکیل این جلسات در خانه‏ ها، مساجد و تکایا راه پدرش را ادامه داد و به استاد قرائت قرآن معروف شد. آن مرحوم از بازاریانى بود که حدود چهل سال با شنیدن صداى اذان، مغازه خود را مى‏بست و به سوى مسجد و نماز اول وقت مى‏شتافت. فردى بود که با آموزش قرآن و برگزارى مجالس دینى، احیاى بعضى از مساجد مخروبه و متروکه، و تلاش در این راه، براى دیگران الگو شده بود و در عوض خداوند به او روحى مطمئن و حکمت و عرفان جوشیده از درون، عطا فرموده بود. چیزى که ذهن و فکر او را مشغول مى‏کرد، این بود که تا حدود سن چهل سالگى صاحب فرزندى نشده بود، تا این که با همه مشکلات موجود در آن زمان، با عنایت و لطف خداوند بزرگ، موفق به زیارت خانه خدا و اعمال حج گردید. شاید بتوان گفت این هم در شرایط موجود زندگى‏اش، اجرى از جانب پروردگارش نسبت به تلاش و کوشش‏هاى قرآنى و دینى‏اش بود. او در همان سفر در کنار خانه خدا چنین دعا مى‏کند:
اى خدایى که فرموده‏ اى: «ادعونى استجب لکم» (بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را»!
اى خالق یکتا! فرزندى به من عطا فرما که مبلغ قرآن و دین تو باشد.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  چهارشنبه 89/10/15  توسط به گفته مقام معظم رهبری:سید شهیدان اهل قلم،شهید سید مرتضی آوینی  |  نظر


   1   2      >