سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخلاق بهترین ابزار دشمنان برای درگیری با اسلام ناب است

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در همایش گفتمان مهدویت و فتنه های آخر الزمانی پیرامون این مسئله گفت: وقتی در جامعه فرهنگ و حاکمیت دینی مستقر شود، نفاق تولید می شود که این پدیده در جامعه ارزشی اجتناب ناپذیر است، ما باید از نفاق صحبت کنیم و بگوییم وقتی جامعه به نمازخوان احترام گذاشت نمازخوان متظاهر به وجود می آید.
وی گفت: دین اجازه نمی دهد که با فرد منافق به طور مستقیم برخورد کنیم زیرا با منافق برخورد کردن کار ساده ای نیست بلکه باید پرده پوشی کنیم و عیب هر کسی را رسوا نکنیم و به انسان ها مهلت دهیم تا هدایت شوند.
حجت الاسلام پناهیان افزود: ما باید در مقابل اخلاقیات منفی ای که در جامعه ایجاد می شود با حیا برخورد کنیم زیرا پیغمبر هم راه رسوایی را در پیش نگرفت، ابوموسی اشعری یکی از کسانی است که شیعه و سنی بر آن متفقند که جزء تروریست های دوران پیغمبر است ولی پیامبر اجازه رسوایی او را نداد.
وی تصریح کرد: اسلام برای از بین بردن کفر و برقراری پرچم ایمان به میدان نیامده است زیرا سرنگون کردن پرچم کفر و بر افراشتن پرچم ایمان سهل است، هدف نهایی اسلام سرنگون کردن ریشه های نفاق در جامعه اسلامی است که بعد از گذشت 1400 سال هنوز نتوانستیم نفاق را ریشه کن کنیم و این رسالت با ظهور امام زمان(ع) محقق می شود.

وی با اشاره به فتنه های آخر الزمانی گفت: در فتنه های آخر الزمان مردم جابجا می شوند و بسیاری از انسان های بد در زمره انسان های خوب و بسیاری از انسان های خوب به خاطر وجود مسئله نفاق در زمره انسان های بد قرار می گیرند، در روایت است که بزرگترین گروهی که به امام زمان(ع) می پیوندد مسیحیان اند و شمار آنها به قدری می رسد که دامنه جنگ به اروپا کشیده می شود زیرا همه نشانه ها و شعارها را به سهولت در مهدی(عج) می بینند و پشت سر او به نماز می ایستند.
وی تصریح کرد: این نفاق بود که جامعه پیامبر(ص) را زمین زد و برای مقابله با این مسئله در آخر الزمان باید انسان هایی که گمان می کنند خوب اند به شدت رسوا شوند و با آگاهی مردم از جنبه های مختلف نفاق در زمان امام زمان(ع) نفاق ذلیل می شود.
وی با اشاره به حربه های دشمنان در مبارزه با دین اسلام اظهار کرد: آنها از راه مبارزه دین با دین و تکرار دوباره جنگ های صلیبی و ساخت فیلم هایی چون مصائب مسیح وارد مبارزه با دین اسلام شدند که هیچ گونه ثمری برای آنها نداشت و در مرحله بعد با جنگ مذهب علیه مذهب تصمیم گرفتند که شیعیان و اهل سنت را به جان هم بیندازند ولی آمریکایی ها هرچه تلاش کردند که از مسلمانان پاکستانی، وهابی تروریست بسازند، نتوانستند این نقشه شان را عملی کنند و این حربه نیز بی تاثیر بود.
وی با اشاره به اینکه با اسلام آمریکایی نمی توان با نفاق جنگید گفت: بر اساس حدیثی از امام زمان(ع) در آخر الزمان نباید از فتنه ها ترسید زیرافتنه های آخر الزمان منافقین را رسوا می کند و ویژگی آخر الزمان است که نفاق در آن زود برملا می شود.
وی خاطر نشان کرد: اکنون که ایمان حرمت پیدا کرده است از اخلاق برای مبارزه با ایمان استفاده می کنند و از آنجا که اخلاق باید نتیجه ایمان باشد و می توان با اخلاق مردم را جذب کرد، می گویند اخلاق و بس و از ایمان دست می کشند.


وی تصریح کرد: اکثر فیلم هایی که در جهان ساخته می شود برای این است که احساس نیاز به ایمان پیدا نکنیم و نگوییم که اسلام مورد نیاز است زیرا مؤمنانی هستند که اخلاق ندارند و ایمانشان به خاطر بد اخلاقی تکذیب می شود. از این رو اخلاق حداقلی را در جامعه رواج داده اند از این جهت که برای همه قابل فهم است و با استفاده از آن به جنگ اخلاق حداکثری رفتنه اد، همه مردم عدالت علی (ع) را دوست دارند اما اگر اخلاق حداکثری امام به این صورت باشد که حقوق بیت المال را به طور مساوی تقسیم کند اشراف و برادر و خواهر امام اعتراض می کند و از چنین اخلاقی بیزار می شوند زیرا اخلاق حداکثری برای مردم قابل تحمل نیست.
وی تصریح کرد: وقتی اخلاق حداقلی به جنگ اخلاق حداکثری برود، حدیث " إنما بعثت لأتمّ مکارم الاخلاق" پیامبر و آن رسالتی که هدف اصلی ایشان یعنی تکامل اخلاق، کمرنگ می شود. وقتی اخلاق حداقل شد امام برای پاک کردن جامعه از فساد و از بین بردن جاهلان و گمراهان به جنگ بر می خیزد. که نمونه هایی از آنها در تاریخ اسلام بسیاراند، با اخلاق حداقلی می شود در مقابل حسین(ع) ایستاد.
شایان ذکر است، همایش گفتمان مهدویت و فتنه های آخر الزمانی به همت کانون رحل یار دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در تالار شهید آوینی این دانشگاه برگزار شد. 


نوشته شده در  چهارشنبه 89/11/27  توسط به گفته مقام معظم رهبری:سید شهیدان اهل قلم،شهید سید مرتضی آوینی  |  نظر



برای اولین بار که روسری پوشیدم و به مدرسه رفتم. خوشحال بودم. روز اول شروع کلاس‌ها هم بود. فکر می‌کردم دوستانم با دیدن من خیلی خوشحال خواهند شد. وقتی سوار سرویس مدرسه شدم، همه به من خیره خیره نگاه کردند. سکوت عجیبی حاکم شده بود...







"زهرا گونزالس"، مسلمان آمریکایی، سی و هفت سال دارد و اهل "ایالت کالیفرنیای آمریکا" است. بیست و پنج سال پیش مسلمان شده و چهار فرزند دارد. نه سالی است که به "ایران" آمده و هم اکنون ساکن "مشهد" است. با صحبت‌ها و راهنمایی‌های مادرش از یک کاتولیک مسیحی به مسلمانی آگاه، تبدیل شده است. در مصاحبه با ما، برخی سختی‌ها را که مسلمان شدن و محجبه شدن برایش ایجاد کرده، بازگو کرده است.

مسلمانان بی‌حجاب!

در سال ????.م بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، فضا یک مقدار باز‌تر شد. مادرم در یکی از دفا‌تر اسلامی در آمریکا با یک خانم ایرانی آشنا شد و در طول یک سال، تحقیقات مفصلی کرد و جاهای مختلفی رفت و نهایتاً تصمیم گرفت، دینش را عوض کند و مسلمان شود، ولی آن موقع به خانواده‌اش و به ما نگفت که مسلمان شده و مخفیانه نماز می‌خواند و کارهای عبادی‌اش را انجام می‌دهد؛ البته حجاب نداشت، چون خود آن خانم هم حجاب نداشت و راستش آن زمان خیلی کم خانم با حجاب پیدا می‌شد. ولی کم‌کم، بعد از پیروزی انقلاب، خیلی تغییر و تحول ایجاد شد و همه مسلمان‌ها با حجاب شدند.

مسلمانی پنهانی

ما کاتولیک بودیم و مادر بزرگم خیلی آدم سنتی، مذهبی و متعصب بود و مسلّماً نمی‌گذاشت دخترش به این راحتی دینش را عوض کند. به همین خاطر، مادرم پنهانی عباداتش را به جا می‌آورد. کم‌کم برای ما هم از توحید گفت، ولی هیچ وقت مستقیماً از اسلام و اینکه به این دین گرایش پیدا کنیم، صحبتی نمی‌کرد. دائماً به طور غیر مستقیم اشاراتی می‌کرد و از مهربانی‌ها و بزرگی خداوند می‌گفت و حرفی از دین دیگری نمی‌زد و از صفت‌های خداوند می‌گفت و ما را به تفکر و تأمل وا می‌داشت.

مسلمان با حجاب

تا اینکه یک روز که به خانه رفتیم، مادرم ما را دور خودش جمع کرد و گفت: «این حرف‌هایی که من درباره خدا و اخلاق و این‌ها گفتم از دین کاتولیک نیست. از دین اسلام است و اسلام؛ یعنی تسلیم. تسلیم در برابر خدا نه در برابر نفسمان!»

و بعد هم گفت که من مسلمان شده‌ام و به دین اسلام در آمده‌ام و می‌خواهم با حجاب شوم، ولی شما را مجبور نمی‌کنم که مسلمان شوید، شما را آزاد می‌گذارم. ابتدا تعجب کردیم ولی وقتی مادرم ما را تنها گذاشت، ما به حرف‌هایش فکر کردیم. بعد از صحبت کردن با یکدیگر به این نتیجه رسیدیم که ما هم مسلمان شویم و بعد عبادات را از مادرم فرا گرفتیم.

ادامه مطلب...

نوشته شده در  چهارشنبه 89/11/20  توسط به گفته مقام معظم رهبری:سید شهیدان اهل قلم،شهید سید مرتضی آوینی  |  نظر


 

علاقه مندان جهت دریافت سی دی های مراسم موقع نماز مغرب و عشاء به مسجد مراجعه نمایند.

التماس دعا


نوشته شده در  دوشنبه 89/11/18  توسط به گفته مقام معظم رهبری:سید شهیدان اهل قلم،شهید سید مرتضی آوینی  |  نظر